Aardbevingen, Koninklijk bezoek en mooiste plekken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu Aardbevingen, Koninklijk bezoek en mooiste plekken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu

Aardbevingen, Koninklijk bezoek en mooiste plekken

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel hebben gehoord was er afgelopen zondag een aardbeving van 7.4 op de schaal van Richter bij Christchurch. Ook hier in Auckland hebben we de schokken gevoeld. Trillende bedden, bang voor een luchtalarm als oproep om te evacueren (zonder auto, succes Jasmijn) en een slapeloze nacht als gevolg. Gelukkig is alles goed afgelopen en zijn we nu helemaal veilig. Er is alleen 98% kans op een volgende aardbeving binnen de komende maand, dus hopelijk is deze wat minder zwaar.

Inmiddels ben ik alweer vier maanden Down Under. Op de aardbeving na heb ik alleen maar leuke dingen meegemaakt. Zo zijn Marlieke, Boaz en ik letterlijk off the beaten track gegaan door naar de Omanawa Falls te hiken. De oorspronkelijke route naar deze waterval is ‘closed for your own safety’, maar we wilden er zo graag naartoe dat we onze eigen weg maar gevonden hebben. Een heftige hike op blote voeten waarbij we, ons vasthoudend aan wortels van bomen, naar beneden moesten glijden door modder. Maar wat was dit het waard! Helaas hoorden we de dag erna dat twee mensen naar beneden gevallen waren en gered moesten worden met een helikoper, oeps…

Het volgende weekend ben ik naar Coromandel geweest, dit is een schiereiland met prachtige kusten. Tijdens een stranddagje hebben we dolfijnen gespot en de volgende dag zijn we naar Cathedral Cove geweest, een prachtig strand met een rotsboog wat mij deed denken aan een paradijs.

Ook stond Rotorua op de planning, wat een tof weekend was dit! We bezochten Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Dit is een actieve geothermal area met prachtige meren waarbij het net leek alsof je op een andere planeet was. ‘s Avonds hadden we een Maori Cultural Experience, hier hebben we wat meegekregen van de cultuur van de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland inclusief een traditionele Hangi (een speciaal Maori diner). De volgende dag gingen we down-hill mariokarten en ziplinen met uitzicht op de skyline van Rotorua, en tot slot de gekste activiteit ooit: zorben! Hierbij lig je in een opgeblazen bal en rol je van een heuvel naar beneden, met als gevolg een afgezakt bikinitopje en een enorme slappe lach.

Met stage hebben we alvast kerst gevierd omdat het in December te druk is vanwege het hoogseizoen dat eraan komt. We zijn met het hele team naar Waiheke Island geweest om een aantal winetastings te doen. Een kleine kater als gevolg… Met Nienke heb ik de dag erna een Whale and Dolphin watching safari gedaan, waarbij we enorm veel dolfijnen hebben gezien en drie (!) walvissen.

Willy en Max kwamen ook nog even bezoek in mijn straat, haha. Natuurlijk kon ik het niet laten om even de Nederlander uit te hangen. Samen met een grote groep Nederlanders hebben we zo’n vier uur lang Nederlandse muziek gezongen, selfies geprobeerd te maken met Willem en Maxima en een handje geprobeerd te schudden.

Afgelopen weekend heb ik surfles genomen in Raglan, en wonder boven wonder ging dit goed! De eerste dag kon ik al een paar golven pakken en daadwerkelijk op mijn surfbord blijven staan. Dit was zeker niet de laatste keer surfen voor mij, Raglan I see you soon!

Met nog maar vier weken stage, drukke (leuke) weekenden en zes weken backpacken zien de komende maanden er helemaal niet slecht uit. Ik kijk er enorm naar uit. Keep you updated!

  • 16 November 2016 - 09:37

    Jacqueline:

    Hoi dochter!

    Wat een heerlijke verhalen en wat ene mooie tijd heb je daar! Dreams come true! Geniet nog van de komende maanden!

    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Kia Ora! Met deze blog neem ik je de komende zes maanden mee op reis naar Nieuw Zeeland! Als deel van mijn studie heb ik de mooie kans gekregen om stage te lopen in Auckland, Nieuw Zeeland. Naast mijn stage zal ik natuurlijk uitstapjes maken in de weekenden en als kers op de taart ga ik de laatste maand backpacken! Haere Ra :)

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 6389

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 27 Januari 2017

Stage en backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: