De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

26 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Fulltime werkdagen en drukke weekenden. Ruwe bergen, schattige Hobbit-huisjes, overweldigende watervallen, heel veel kilometers aan de verkeerde kant van de weg rijden en een hele leuke groep mensen. YES, I love this country!

Mijlpaal 1 is bereikt: een maand in Nieuw Zeeland. En wat is de tijd gevlogen! Hoewel ik fulltime stage loop voelt het door alle nieuwe indrukken, de compleet andere wereld en lifestyle als een grote vakantie. Hier bestaat stress niet, op blote voeten lopen in het kantoor is heel normaal en winter betekent bijna altijd zon.

Er zijn hier inmiddels al meer dan 30 andere Nederlandse studenten aangekomen die ook stage lopen in Auckland. Pascal is zo lief geweest om een pak hagelslag (ik was echt toe aan mijn oude vertrouwde ontbijtje) en een Verkade chocoladereep voor me mee te nemen, ZO LEKKER! Daarbij houdt het Nederlandse eten trouwens niet op, een van mijn vaste maaltijden is pannenkoeken geworden.

De afgelopen weekenden heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Twee weken geleden heb ik voor het eerst Auckland een dag verruild met Bethells Beach. Dit ligt aan de westkust van Nieuw Zeeland. Hier heb ik samen met drie jongens (twee Belgen en een Kiwi guy) een hike langs de kliffen gedaan met prachtige uitzichten over de hele kust, welke bestaat uit zwarte stranden (door het vulkanisme) met enorme rotsen in het water. Een week later ben ik samen met twee Nederlandse meiden naar Rangitoto Island gegaan. Rangitoto is een slapende vulkaan midden in Auckland. We hebben daar de vulkaan beklommen, over lavastenen gelopen en werden verrast met een uitzicht over de stad.

Ook is Luuk, mijn klasgenootje van studie op bezoek geweest! Tijdens dit weekend gingen we roadtrippen door the Central North Island met Marlieke en Suzy. Na een lange rit over de touristic highway (welke zigzaggend door bergen met heeeeel veel schapen ging) kwamen we aan bij het stadje Hobbiton welke bekend is van de films Lord of the Rings en Hobbit. Hier hebben we de Hobbiton Movie Set tour gedaan, wat echt gaaf was! Eventjes een kijkje genomen in Bilbo Baggins’ huisje en een Hobbit pint gedronken in the Green Dragon en we reden door naar de Secret Omanawa Falls. Tot onze schrik was de looproute naar de waterval ‘closed for your own safety’ waardoor we niet konden zwemmen, hiervoor gaan we zeker nog eens terug.

Als laatste nieuwtje: IK HEB EEN KAMER!!! Samen met twee Dutchies, midden in het centrum, in Queen Street (de hoofdstraat van Auckland)! Hier ga ik morgen naartoe verhuizen, maar we gaan het vanavond eerst goed vieren met wat drankjes!

De eerste maand is zeker geslaagd, op naar nog vele maanden met nog meer avonturen. Keep you updated!

• 27 Augustus 2016 - 10:59

Riet Weenink :

Hallo Jasmijn
    Met belangstelling je blog gelezen.
    Ik ben een goede vriendin van Boaz en wat heeft hij geboft dat jullie nu al een kamer hebben en een paar vrienden om mee te socialisen.
    Heel veel plezier, succes en sterkte met dit nieuwe avontuur, want zo mogen het toch wel noemen al zal er natuurlijk ook gewoon gewerkt moeten worden.
    Ik kom ook uit Gelderland (Dinxperlo) en dat wonen over het algemeen heel prettige en betrouwbare mensen.
    Groetjes riet weenink