The Haka, besneeuwde vulkanen en geothermal areas - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu The Haka, besneeuwde vulkanen en geothermal areas - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasmijn Kramer - WaarBenJij.nu

The Haka, besneeuwde vulkanen en geothermal areas

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

09 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels zit ik al meer dan twee maanden down under en ook de afgelopen maand heb ik niet stil gezeten. Van naar het strand tot naar de skipiste, van geothermal areas tot de mooiste watervallen. De tijd is letterlijk voorbij gevlogen!

Anderhalve maand geleden had ik (na veel dagen urenlang speuren op internet) mijn nieuwe appartement gevonden waar ik de volgende dag meteen kon gaan wonen. Ideaal, want op deze dag moest ik precies vertrekken uit mijn AirBnB! Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat het erg stressy was om de laatste dag voor vertrek pas een nieuwe plek gevonden te hebben. Ik zag mezelf al zwerven in de straten van Auckland, haha. Ik woon nu in het centrum en sta binnen een paar stappen midden in Queen Street, de meest bruisende straat van de stad vol met winkels en restaurantjes. Iets beters had ik niet kunnen wensen! Ik woon hier samen met twee andere Dutchies, Boaz en Nienke, super gezellig en fijn!

De afgelopen weekenden heb ik natuurlijk weer een aantal trips gemaakt. Zo ben ik een weekend naar Whakapapa geweest. Dit is een prachtige, besneeuwde vulkaan in Tongariro National Park. Na een paar keer van de vulkaan gesleed te hebben, besloten we naar een geothermal area te gaan. Hier kwam de stoom uit de grond en de modder kookte van de hitte. Erg gaaf om te zien!

Het weekend daarop besloten Marlieke, Boaz, Pascal en ik om naar een echte rugby wedstrijd van de All Blacks te gaan. Ze speelden die avond een wedstrijd tegen Argentinië. De Haka aan het begin van de wedstrijd heeft geholpen, All Blacks had namelijk dik gewonnen! Na de wedstrijd hebben we op de boerderij van boer Guus om de ultieme middle-earth experience te krijgen.

Verder ben ik alweer op de helft van mijn stage! Het is nog steeds super leuk en het gaat nog steeds allemaal goed. Er zijn drie(!) nieuwe stagiaires uit Duitsland en Tsjechië. Leuke logeeradresjes dus, haha.

Natuurlijk zijn hier ook momenten dat het minder leuk is. Zo was ik vorige week de hele week ziek. Koorts, hoofdpijn en keelpijn zorgden ervoor dat ik een aantal dagen thuis in bed moest blijven en niet naar stage kon. Gelukkig ben ik nu weer helemaal beter. Een ander minpuntje was mijn kappersbezoek hier. Geef je letterlijk aan dat je alleen een klein beetje van de punten eraf wil, knippen ze het tot je kin, grrr! Ik moet er maar het beste van maken.

Het wordt hier vanaf nu hopelijk allemaal nóg beter, want SPRING IS COMING! Eindelijk dagen met een blauwe lucht en een felle zon. Dit weekend heb ik daar gelijk goed gebruik van gemaakt door een dag door te brengen op een privé-strand. Voor de komende weekenden staan Coromandel en Rotorua op de planning, waar ik enorm veel zin in heb!

Cheers!

  • 09 Oktober 2016 - 11:11

    Job:

    Heel leuk om te lezen Jasmijn! Al zo veel toffe dingen gedaan en dan ook nog zo veel op de planning!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmijn

Kia Ora! Met deze blog neem ik je de komende zes maanden mee op reis naar Nieuw Zeeland! Als deel van mijn studie heb ik de mooie kans gekregen om stage te lopen in Auckland, Nieuw Zeeland. Naast mijn stage zal ik natuurlijk uitstapjes maken in de weekenden en als kers op de taart ga ik de laatste maand backpacken! Haere Ra :)

Actief sinds 03 Aug. 2016
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 6393

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 27 Januari 2017

Stage en backpacken in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: